4.10.10

3 boyutlu kablo diyagramı | pano




A1 İZZET OKUT
A2 HAMDİ ÇEŞMELİ
A3 MEHMET ALİ KURT
A4 YUNUS NECMETTİN ÖZBAKIŞ
A5 HÜMEYRA TAŞ
A6 BAHRİ KIRCI
A7 DİLAY SOYDİNÇ
A9 ONUR ÇİMEN
B1 MUSTAFA ACAR
B2 SONGÜL LAPACI
B3 EMRE ÇOLAK
B4 ÇAĞRI YÜCE
B5 TUĞÇE ŞERİFOĞLU
B6 FADIL ENES ELMAS
B7 YASİN YAVUZ
B8 MEHMET BAYAZIT
B9 ÇAĞRI İŞSEVER
C1 MEHMET EMRE BUHARALI
C2 OYA SAYMAN
C3 HASAN EMRE TAŞKINER
C4 SAFA TEL
C5 MALİK KARANİ ARSLAN
C6 MEHMET ADİL ALP
C7 MESUT ACAR
C8 MERVE DURGUN
C9 CİHAN ALP SÜRÜCÜ
C10 ONURALP ARI
D1 NESİM DOĞUŞ YELEKÇİ
D2 YONCA ÖZYURTLU
D3 AYŞE ASLI AKBULUT
D4 EZGİ KÖPÜK
D5 DİDEM BEŞİKÇİ
D6 GAMZE KOÇ
D7 GÖZDE BERGÜZAR ERSOYLU
D8 RENGİN SINANMIŞ
D9 BERRİN AKSOY
D10 İLKER EVGİN
E1 ÖZNUR KARADENİZ
E2 EMRE BAHAR
E3 ÖMER CAN ŞEN
E4 ÖMER GENÇOĞLU
E5 BETÜL BALCI
E6 KAAN AYYILDIZ
E6 BURHAN AKŞAHİN
E7 AYLİN AKDAĞLI
E8 MEHMET SAMANCI
E10 GÜLŞAH KURT
F1 MEHMET ALİ DİBEK
F2 EDA ABACI
F3 MEHMET EMRE KILIÇ
F4 AHMET ÖZSOY
F5 ERDEM OZAN YILMAZ
F6 OĞUZHAN YAVUZARSLAN
F7 YASİN ARAS
F8 DİLARA ÖZER
F9 EKİN GİZEM ÖZÇINAR
F10 İREM APAYDIN
G1 SAMET SİPER
G2 MEHMET ALİ KABA
G3 ŞEVKET DENİZ GÖKÇE
G4 AZİZ CAN ALP
G5 BURAK KALIN



3 boyutlu kablo diyagramı | sunum



3 boyutlu kablo diyagramı | atölye




çizgi | yüzey | hacim | doluluk/boşluk | sınır | süreklilik/süreksizlik | aks | eksen | kot

Mimari Tasarıma Giriş dersinin bu ilk atölye çalışmasında, öğrencilerden çizgilerden oluşan yüzeyleri hacimlere dönüştürmeleri istendi. Bu amaçla seçilen yüzey ise, bir elektronik devre şeması idi. Öncelikle, bu şema büyütüldü, öğrenci sayısına göre bölündü ve eş büyüklükteki her bir şema parçası öğrencilere dağıtıldı. Öğrencilerden istenen ise, bu şemayı bağlamından uzaklaşarak yeni bir algı ile okumaları idi. Her bir öğrenci, kendi şemasındaki çizgilerin oluşturduğu yüzeyleri üç boyutlu olarak yorumladı, hacimler oluşturdu ve bunların maketle ifade etti. Mimarlık terminolojisi ile karşılaştıkları bu yeni ortamda öğrenciler çizgi, yüzey, hacim, doluluk, boşluk, sınır, süreklilik, süreksizlik, aks, eksen, sınır, kot kavramlarını çalışmalarında görselleştirdiler. Kesme, katlama, bükme, kıvırma, sarmalama, delme gibi yöntemlerle iki boyutlu yüzeyler üç boyutlu hacimler halini aldı. Ortaya çıkan sonuç ürünler ise bölünmemiş olan ana şemaya referans verecek şekilde bir araya getirildi.

Öğrencilerle tanıştığımız bu yoğun ilk gün, öğrencilerin mimarlık eğitimde yaşayacakları süreçlerle ilk kez yüz yüze geldikleri bir deneyim oldu. Bir tasarım problemi ile karşılaşma, bu probleme yönelik verilen zaman aralığında özgün çözümler geliştirme, düşüncelerin aktarımı, çözümlerin eleştirilmesi, karşılıklı iletişim, ürünlerin sergilenmesi bu atölye çalışması süresince deneyimlendi. Aynı zamanda, kendi yeteneklerinin ve yaratıcılıklarının keşfini sağlamak açısından da bir ilk adım oldu.