4.10.10

3 boyutlu kablo diyagramı | atölye




çizgi | yüzey | hacim | doluluk/boşluk | sınır | süreklilik/süreksizlik | aks | eksen | kot

Mimari Tasarıma Giriş dersinin bu ilk atölye çalışmasında, öğrencilerden çizgilerden oluşan yüzeyleri hacimlere dönüştürmeleri istendi. Bu amaçla seçilen yüzey ise, bir elektronik devre şeması idi. Öncelikle, bu şema büyütüldü, öğrenci sayısına göre bölündü ve eş büyüklükteki her bir şema parçası öğrencilere dağıtıldı. Öğrencilerden istenen ise, bu şemayı bağlamından uzaklaşarak yeni bir algı ile okumaları idi. Her bir öğrenci, kendi şemasındaki çizgilerin oluşturduğu yüzeyleri üç boyutlu olarak yorumladı, hacimler oluşturdu ve bunların maketle ifade etti. Mimarlık terminolojisi ile karşılaştıkları bu yeni ortamda öğrenciler çizgi, yüzey, hacim, doluluk, boşluk, sınır, süreklilik, süreksizlik, aks, eksen, sınır, kot kavramlarını çalışmalarında görselleştirdiler. Kesme, katlama, bükme, kıvırma, sarmalama, delme gibi yöntemlerle iki boyutlu yüzeyler üç boyutlu hacimler halini aldı. Ortaya çıkan sonuç ürünler ise bölünmemiş olan ana şemaya referans verecek şekilde bir araya getirildi.

Öğrencilerle tanıştığımız bu yoğun ilk gün, öğrencilerin mimarlık eğitimde yaşayacakları süreçlerle ilk kez yüz yüze geldikleri bir deneyim oldu. Bir tasarım problemi ile karşılaşma, bu probleme yönelik verilen zaman aralığında özgün çözümler geliştirme, düşüncelerin aktarımı, çözümlerin eleştirilmesi, karşılıklı iletişim, ürünlerin sergilenmesi bu atölye çalışması süresince deneyimlendi. Aynı zamanda, kendi yeteneklerinin ve yaratıcılıklarının keşfini sağlamak açısından da bir ilk adım oldu.