İki boyutlu düzlemden üçüncü boyutu oluşturma ve üç boyutlu ürünü çizim yoluyla iki boyutta ifade etme becerileri geliştirmeye yönelik iki çalışmadan sonra üçüncü çalışma deneyimsel haritalama olarak belirlendi. Kadıköy iskele bölgesi ve boğa heykeli arasında kalan kent parçasının kişisel deneyimleme ekseninde kavranmasına yönelik olan bu aşama için öncelikle bir sunum yapıldı. Bu sunumda haritalama sözcüğünün burada en temel anlamıyla kartografiyi imlemediği, aksine daha farklı bir anlam yüklenerek kişisel tercihlerle biriktirilen kentsel verilerin bir grafik anlatım yolu oluşturularak / belirlenerek kişisel izleği gösteren bir ara kesit durumuna geldiği anlatıldı.
Öğrencilerden Kadıköy’de belirlenmiş olan bu kent parçasında haftasonu dolaşarak gözlemler yapmaları ve bu bölgeyle ilgili bir duyarlılık geliştirmeleri/bir konuya kafa yormaları istendi. Biriktirecekleri veriler, belirleyecekleri konu/tema ve anlatım biçimi konusunda hiçbir kısıtlama getirilmedi. Bir anlatım metodu seçmektense, özellikle kendilerine bir metot yaratmaları ve yarattıkları bu metota bağlı kalarak verilerini düzenlemeleri amaçlandı. Böylece kentle ilişki kurma ve kurulan öznel ilişkiyi kişisel ve yaratıcı bir grafik dille ifade etmeyi deneyimlediler. Kenti kişisel kurgularla kavrama, görünen ve görünmeyen kent algılarının farkına varma ve bir grafik metot yaratma anlamında girişimlerde bulundular.
berrin aksoy | 201049007 |
havvanur taşkın | 201049069 |
emre çolak | 201049016 - emre kılıç | 201049018 |
eda abacı | 201049012 |
mesut acar | 201049028 |
dikara özer | 201049030 |
irem apaydın | 201049050 |
gamze koç | 201049053 |
mehmet bayazıt | 201049057 |